Kalmthout krijgt een vernieuwde en energiezuinige ALDI

Kalmthout krijgt een vernieuwde en energiezuinige ALDI

Vandaag is het zover: een volledig vernieuwde ALDI-winkel aan het Willy Vandersteenplein in Kalmthout opent feestelijk de deuren. Klanten winkelen voortaan in een volledig gerenoveerde en meer duurzame winkel. De nieuwe inrichting legt de nadruk meer dan ooit op verse producten.

ALDI is sinds 2007 aanwezig in Kalmthout. De werken aan de winkel op het Willy Vandersteenplein 16 gingen in januari van start. Zes maanden later staat het winkelteam klaar om de inwoners van Kalmthout opnieuw te bedienen in een volledig vernieuwde winkel. In kader van de uitbreiding werden vijf nieuwe winkelmedewerkers aangeworven. Het voltallige team zal in totaal bestaan uit dertien collega’s. “De nieuwe winkel is met +/- 1.150 m2 aan verkoopoppervlakte een pak ruimer”, zegt Bert Peeters, Senior Manager Expansion bij ALDI België. “Je kan het vergelijken met een grote sporthal. Op die manier verhogen we het winkelcomfort van onze klanten.” ALDI zorgt ook voor een verbeterde mobiliteit aan zijn winkel in Kalmthout. “Klanten die zich met de fiets verplaatsen, kunnen gebruik maken van een fors uitgebreide fietsenstalling van bijna veertig plaatsen”, vervolgt Peeters. “Onze vrachtwagens laden en lossen voortaan in het pand zelf zodat de leveringen vlotter en stiller verlopen.”

Kalmthout krijgt een vernieuwde en energiezuinige ALDI4

Geen aardgasverbruik

Tijdens de werken heeft ALDI extra aandacht besteed aan duurzaamheid. Dankzij een warmterecuperatiesysteem verbruikt de winkel geen aardgas. Op het dak zullen een 400-tal zonnepanelen geïnstalleerd worden, wat overeenkomt met het jaarlijks verbruik van 44 Belgische gezinnen. Ook werd een regenwaterrecuperatiesysteem geplaatst, waardoor de winkel 40% water bespaart. De koeling gebeurt aan de hand van een duurzame CO₂-koeling met natuurlijke koelmiddelen.

Kalmthout krijgt een vernieuwde en energiezuinige ALDI2

Focus op vers

Ook binnen is de winkel vernieuwd. De winkelinrichting legt voortaan de nadruk op het groeiende versaanbod. Klanten vinden in de vernieuwde winkel onmiddellijk bij het binnenkomen alle verse groenten en fruit, vers vlees en verse vis. Op die manier wordt een heuse versmarktbeleving gecreëerd. Ook de wekelijkse promo’s op verse groenten en fruit staan voortaan bij de ingang van de winkel. “Negen klanten op tien koopt vers bij ALDI. Met onze nieuwe winkelinrichting maken we het winkelen nog eenvoudiger voor hen”, verduidelijkt Annelies Janssens, Manager Verkoop van het regionale hoofdkantoor ALDI Turnhout. “Door onmiddellijk vooraan de winkel onze verse groenten en fruit, vers vlees en verse vis aan te bieden, kan de winkelkar meteen gevuld worden met het meest essentiële.”

Kalmthout krijgt een vernieuwde en energiezuinige ALDI3

Trouw aan ALDI-formule

Wat zeker niet verandert, is de succesvolle formule van ALDI: hoogkwalitatieve producten aanbieden aan de gekende ALDI-prijzen. Huismerken blijven het kloppend hart van de discounter. Meer dan 90% van het vast assortiment bestaat uit eigenmerken, die vaak minstens de helft goedkoper zijn dan de grote A-merken. Ook de typische efficiëntie van ALDI, zoals de presentatie van producten op palletten en een beperkt maar weloverwogen aanbod, blijft behouden. Dankzij deze aanpak kunnen de klanten van ALDI winkelen aan lage prijzen.

Kalmthout krijgt een vernieuwde en energiezuinige ALDI5

Blinde smaaktest

ALDI heeft nog een extra verrassing in petto voor klanten uit Kalmthout. De smaaktest ‘Proef jij het Prijsverschil?’ houdt op de openingsdag halt aan de vernieuwde winkel. Klanten krijgen de kans om blind ALDI-huismerken te proeven en te vergelijken met A-merken. Zo kunnen consumenten zelf de proef op de som nemen en ontdekken dat huismerken een slimme keuze zijn.

Bron en foto’s: ALDI België

Facebook290
Twitter
Follow Me
Tweet