Back To Bag en EasyFit beste juniorondernemers
Vlnr: de SBP-ondernemers van EasyFit, de Mini-ondernemers van Back To Bag, op de achterste rij het Schepencollege van Kapellen en de shoppingmanager

Back To Bag en EasyFit beste juniorondernemers

Afgelopen zaterdag presenteerden 31 mini-ondernemingen uit de derde graad van het secundair onderwijs en diverse ‘small business projects’ uit het hoger onderwijs hun producten en ‘bedrijfjes’ aan het grote publiek in Promenade Shopping Kapellen.

Beste Vlajo-onderneming

Menig bezoeker liet zich maar al te graag charmeren door de vele pareltjes van standen, slimme verkooptechnieken en vernieuwende producten. De aanwezige juniorondernemers deden hun uiterste best om jury en publiek te overtuigen. Alleen mini-onderneming ‘Back To Bag’ van Sint-Ludgardis Merksem en het small business project ‘EasyFit’ van de Karel de Grote Hogeschool Antwerpen mogen na deze editie de titel van ‘Beste Vlajo-onderneming’ dragen. Met duurzame producten en een klantgerichte aanpak konden beide ondernemingen de aandacht van de jury zonder al te veel moeite vangen.

Origineel businessconcept

De verkoopdag in Promenade Kapellen was voor de meeste Vlajo-ondernemers een eerste echt verkoopmoment. In september werden ze uitgedaagd om in kleine teams een origineel businessconcept te bedenken, dat inspeelt op de noden en behoeften van de maatschappij. En dat is precies waar de laureaten allebei glansrijk in geslaagd zijn. Jeans recycleren tot hippe sleutelhangers, ritszakjes en tote bags en een samenwerking op poten zetten met sociale werkplaats Stroom Maatwerk, waren slimme zetten in het ondernemend parcours van de miniondernemers van Back To Bag. De SBP-ondernemers van EasyFit zetten met hun multifunctionele sportvesten dan weer in op een gezonde levensstijl, verkeersveiligheid en comfort. Naast de prijs voor ‘Beste Mini-onderneming’ en ‘Beste Small Business Project’ beloonde de jury ook de teams met de meest aantrekkelijke stand en beste verkooptechnieken.

Beste verkoopstands

1. Pip Op Pad (Karel de Grote Hogeschool Antwerpen)
2. Onzel Poten (Sint-Lievenscollege Antwerpen)
3. Hang ‘n Hold (Karel de Grote Hogeschool Antwerpen)

Beste verkooptechnieken

1. Walk ‘n crunch.(Karel de Grote Hogeschool Antwerpen)
2. TwistUp (Karel de Grote Hogeschool Antwerpen)
3. Eco Deco (Karel de Grote Hogeschool Antwerpen)

Moroccain Lux Cookies van avAnt Provinciaal Onderwijs Antwerpen won de Studentenprijs, gekozen door de jongeren zelf.

Back To Bag en EasyFit beste juniorondernemers2

Innovatief en duurzaam ondernemen

De prijzen werden uitgereikt door leden van het schepencollege van Kapellen en door Christophe Peeters van het management van Shopping Promenade. De Vlajo Mini-onderneming is een project, gesteund door provincie Antwerpen. Gedeputeerde voor Economie Kathleen Helsen (cd&v): “Ondernemerschap bij jongeren bevorderen is niet alleen een investering in hun toekomst, maar ook in de toekomst van onze economie en samenleving in het algemeen. De provincie Antwerpen ondersteunt daarom de wedstrijden en andere initiatieven van Vlajo, die jongeren aanmoedigen om innovatief en duurzaam te ondernemen. Op die manier creëren we samen een voedingsbodem voor creativiteit, groei en welvaart. De jongeren van vandaag zijn immers de ondernemers en innovators van morgen. Wedstrijden zoals deze, inspireren hen ongetwijfeld bij het bouwen van een veerkrachtige, duurzame toekomst voor onze regio.”

Op zaterdag 23 maart van 10 tot 18 uur is er opnieuw een Vlajo-verkoopdag, dan in Wijnegem Shop Eat Enjoy

MLH

Foto: © VLAJO

Facebook14
Twitter
Follow Me
Tweet