Laatste nieuws:
Ontwerpbureau Wit steekt verkozen goed doel in het nieuw met rebranding
Team Wit, vlnr Bieke Vervoort, Tomas Mennes en Karolien Leyman

Ontwerpbureau Wit steekt verkozen goed doel in het nieuw met rebranding

Ook in deze coronacrisis blijven mensen en verenigingen zich inzetten om anderen een duwtje in de rug te geven en belangeloos te helpen. Zij schakelen hiervoor al hun middelen in. Deze organisaties verdienen het op hun beurt ondersteund te worden. Ontwerpbureau Wit in Essen wil hen heel speciaal in de bloemetjes zetten, door aan een vzw of ngo gratis een totale rebranding met splinternieuw logo en bijpassende huisstijl weg te geven.

Nieuw logo en nieuwe huisstijl

“Verenigingen hebben vaak het budget niet voor een nieuw logo of een sprekende huisstijl en dat in een tijd waarin het allemaal veel meer visueel wordt. Het is hoe langer hoe belangrijker om in één oogopslag te tonen wie je bent en waar je voor staat. Ook een goed doel heeft er baat bij om sterk voor de dag te komen, al was het maar om zo meer fondsen te kunnen werven”, benadrukt Tomas Mennes, bezieler van Ontwerpbureau Wit. Daarom wil het grafisch bureau die organisaties en verenigingen helpen op een manier, die perfect binnen de mogelijkheden van de ontwerpers valt. De komende tijd gaan zij een vzw of ngo, die zich inzet voor het goede doel, gratis helemaal in het nieuw steken met een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Deze rebranding ter waarde van €3.600,- gebeurt volledig op maat van de organisatie. Zo kan die vereniging zich nog beter laten zien en wellicht ook gemakkelijker fondsen inzamelen om hiermee dan weer anderen te kunnen helpen.

Verenigingen nominerenM

Tot 28 februari kan je je favoriete goede doel nomineren, dat volgens jou een rebranding verdient. Dit kan door de naam en website van die vereniging door te geven via mail naar wereldverbeteraars@ontwerpbureauwit.be of door te reageren op een van de berichten op sociale media. Nadien gaat het team van Wit alle nominaties bekijken en nagaan wie de meeste nood heeft aan een nieuw logo en huisstijl. De ontwerpers nemen ook contact op met de organisaties die in aanmerking komen, om te kijken wat hun dromen en wensen zijn.

Op 15 maart wordt de shortlist met de vijf gekozen organisaties gepubliceerd. Dan kan weer iedereen stemmen op het goede doel dat volgens de deelnemers een rebranding moet winnen. De stemming duurt tot en met zondag 28 maart. Op 30 maart maakt het ontwerpbureau de winnaar bekend. Nadien kan je de hele rebranding online mee volgen.

Zij inspireren ons

“Mensen die in deze moeilijke tijd toch vooruit blijven kijken en in de frontlinie gaan staan om anderen belangeloos te helpen, inspireren ons. Als ontwerpbureau nemen wij graag een voorbeeld aan deze helden. Het is nu aan ons om deze helpers te helpen”, aldus nog Tomas Mennes van Ontwerpbureau Wit.

Meer informatie: www.ontwerpbureauwit.be/grafische-wereldverbeteraars/

Foto: ©Ontwerpbureau Wit

Facebook19
Facebook
Twitter
Visit Us