Laatste nieuws:
ALDI Wuustwezel in gloednieuw en duurzaam jasje

ALDI Wuustwezel in gloednieuw en duurzaam jasje

Morgen is het zover: op woensdag 14 september opent een gloednieuwe ALDI-winkel de deuren langs de Bredabaan in Wuustwezel. Klanten kunnen vanaf dan terecht in een volledig vernieuwde, uitgebreide en meer duurzame winkel. De nieuwe winkelinrichting legt de nadruk op verse producten.

Al meer dan 20 jaar is ALDI een vaste waarde in Wuustwezel. De keten opent nu een gloednieuwe winkel op dezelfde locatie aan de Bredabaan 533. De werken aan de nieuwe winkel zijn gestart in maart van dit jaar. Amper zes maanden later kunnen inwoners van Wuustwezel en omstreken er opnieuw terecht, dit vanaf woensdagochtend 08:30. Simon Claus, Manager Construction bij ALDI: “De nieuwe winkel is met een verkoopoppervlakte van +/- 1.200 m² fors uitgebreid in vergelijking met de oude winkel (+/- 900 m²).Om dit mogelijk te maken hebben we de winkel naar voren toe uitgebreid.” In kader van de uitbreiding werden acht extra winkelmedewerkers aangeworven in het winkelteam van ALDI Wuustwezel. Het voltallige team zal in totaal bestaan uit achttien collega’s.

Focus op duurzaamheid

Tijdens de bouw van de nieuwe winkel is er een verhoogde aandacht besteed aan de duurzaamheid van het gebouw. Zo bestaat de volledige verlichting uit ledverlichting. Er werd een warmterecuperatiesysteem geïnstalleerd waardoor er geen gasverbruik nodig is. De koeling zal verzorgd worden door een duurzamere CO₂-koeling. Het dak zal voorzien worden van meer dan 400 zonnepanelen, het equivalent jaarlijks
verbruik van zo’n 37 gezinnen. Op de parking is er gezorgd voor de nodige beplanting met een biodiverse groenzone.

ALDI Wuustwezel in gloednieuw en duurzaam jasje2

Nieuwe winkelinrichting met focus op vers

De nadruk van de nieuwe winkelinrichting ligt duidelijk op verse producten. De laatste jaren heeft ALDI forse inspanningen geleverd in een groeiend en kwalitatief versaanbod. Met de vernieuwde winkelinrichting krijgt het versassortiment voortaan een prominente plaats vooraan de winkel. Op deze manier creëert de discounter een heuse versmarktbeleving voor de klant. Naast verse groenten en fruit zijn er meer ‘convenience’-artikelen zoals voorverpakte slaatjes, verse fruitsappen en andere bereide maaltijden en dranken. Daarnaast kan de klant bij ALDI terecht voor een mooi aanbod aan vers vlees waarvan meer dan 90% van Belgische origine. De bakkerij-afdeling werd getransformeerd tot een open bakkerij om het assortiment verse broodjes, gebak en ovenverse koeken extra in de kijker te zetten. Kortom, alles is voorzien om van ALDI de ideale first stop shop te maken, een winkel waar de klant alles vindt voor zijn dagelijkse behoeftes.

Trouw aan ALDI-formule

Wat zeker niet verandert, is de succesvolle formule van ALDI: hoogkwalitatieve producten aanbieden aan de gekende ALDI-prijzen. Huismerken blijven het kloppend hart van de winkel met 90% huismerken in het vast aanbod, die vaak minstens de helft goedkoper zijn dan de gekende merken. Ook de typische efficiëntie van ALDI, zoals de presentatie van artikelen op palletten en een weloverwogen aanbod, blijft behouden. Dankzij deze aanpak kunnen de klanten van ALDI winkelen tegen lage prijzen.

Facebook506
Twitter
Follow Me
Tweet